Hem > 20 böcker under 2013 > 2013 och jag ska läsa.

2013 och jag ska läsa.

2012 var ett rätt schysst år för mig personligen. Men jag tänker inte att detta ska bli en krönika över det gångna året, däremot vill jag lägga in en par kommentarer om händelser under 2012:

  • Jag upptäckte pesto och blev frälst, min kost består idag av ca 40% av denna gåva sänd från gudarna. (40% består av BBQ-sås och de resterande 20% är väl makaroner skulle jag tro).
  • Jag åkte till Finland och firade att jag fyllde 25 bast, härliga tider.
  • Jag började studera sociologi

Tja, det var nog allt. 2013 kommer att bli succé, det är jag övertygad om.

Jag har egentligen inga direkta nyårslöften, men en grej jag tänkte göra var att läsa 20 böcker. Jag tycker att det låter som ett rimligt antal för mig, jag gör detta för att jag älskar att läsa men sällan tar mig tiden till att göra det. Plus att jag blir rätt less av allt läsande från skolan. Så idag består min läslista av 10 böcker och jag tänker mig fråga er om ni har några bra tips. Jag är kräsen och ber er att undvika att föreslå följande:

  • Fantasy och särskilt om det har något med drakar och svärd att göra.
  • Sådant som har med kungar att göra.
  • Biografier som är dåligt skrivna och handlar om kändisar som haft det ”tufft”
  • Sådant som handlar om krig.

Jag läser gärna:

  • True Crime/Biografier om brottslingar, mördare eller liknande
  • Deckare som är BRA och väldigt noga efterforskade. Går inte på vad som helst.

Vidare är jag öppen för att prova på det mesta, ger mig gärna på något klassiskt verk, bara det är bra och relativt lättläst.

Det var allt för idag, har redan bockat av den första boken som jag inte alls var imponerad över, men mer om det framöver.

  1. Sandra
    januari 4, 2013 kl. 4:59 e m

    Utrensning av Sofi Oksanen, gripande människoöden i Estland/Sovjet.

    En man som heter Ove, lite mörk men väldigt rolig bok :)

    Brobyggarna av Jan Guillou, tyckte iaf jag var en fantastiskt bra bok..även Dandy som är del två till den serien :)

    • Josse
      januari 4, 2013 kl. 10:46 e m

      Tack för tipsen :) JG är jag lite allergisk mot så jag vet inte, men ska kolla upp samtliga och se om det kan vara nåt för mig.

  2. Lisa A
    januari 15, 2013 kl. 5:53 e m

    Har du läst 50shades of grey böckerna? :)

    • Josse
      januari 21, 2013 kl. 7:55 f m

      Nix inte det, vet inte riktigt om det är något för mig dock :) Har du läst dem? Var de bra?

      • Lisa A
        januari 30, 2013 kl. 7:48 e m

        Jag har läst alla tre böckerna! :) jag tyckte att de är klart läsvärda. Ge första boken ett försök; )

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar